|
sprawdź repertuar na dzień:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
 |
22 TNF
|
|
|
|
|
|
|
|
Tarnowskie Centrum Kultury
|

|
ul. Rynek 5
33-100 Tarnów
POLAND
tel/fax:+48 14 6 888 888
email: tck@tck.pl
Kino Marzenie
ul. Staszica 4
33 - 100 Tarnów
POLAND
tel/fax:+48 14 6 888 885
email: kino@tck.pl
|
|
|
|
|
|
|
22 TNF / PROJEKCJE PLENEROWE
|
|
|

|
Krynica, 1960. Do mieszczącej się przy deptaku pracowni Włosińskiego wchodzi Nikifor i rozpakowuje swój warsztat malarski. Spokojne, uregulowane, zaplanowane do ostatniego szczegółu życie Włosińskiego ulega zakłóceniu. Włosiński próbuje pozbyć się natrętnego gościa. Postanawia odnaleźć rodzinę Nikifora. Okazuje się, że Nikifor żyje całkowicie samotnie. Mieszka kątem, nie ma nawet metryki. Z punktu widzenia prawa... nie istnieje.
Włosińskiemu udaje się tylko ustalić, że pochodzi z matki niemowy i nieznanego ojca (krynicka plotka głosi, że był nim Gierymski). Włosiński nie należy do entuzjastów malarstwa ludowego. W miarę jak poznaje Nikifora, zaczyna doceniać jego dzieło. Widzi żarliwą wiarę Nikifora, a jednocześnie duchową wolność. Odkrywa, że malarstwie oznacza ona niezależność od opinii, w życiu - brak przywiązania do doczesności i głęboką pokorę. Widzi, jak sam jest głęboko zniewolony przez malarskie wykształcenie - uzależniony do malarskiej tradycji, od ocen i sądów. Od marzeń o sukcesie, o materialnej stabilizacji. Wychodzi na jaw, że Nikifor ma otwartą gruźlicę. Włosiński, dzieląc z nim pracownię ryzykuje nie tylko własnym życiem - ma rodzinę. Nikifor nie chce iść do szpitala, szkoda mu czasu, chce malować. Włosiński, aby umieścić go, musi wziąć nad nim opiekę oprawną. Na tę wiadomość żona wraz dziećmi przenoszą się do Krakowa. Nie pomagają tłumaczenia, że Nikifor jest umierający i ta opieka jest na kilka miesięcy. Jest rok 1967. Minęło 7 lat. Nikifor ciągle żyje. Spotykamy Włosińskiego i Nikifora w przededniu największego, polskiego, triumfu Nikifora - wielkiej, retrospektywnej wystawy w warszawskiej "Zachęcie" (skądinąd spóźnionej, bo w tym czasie Nikifor zaliczany jest już do piątki najwybitniejszych "naiwnych" świata). Widzimy, jak zmieniło się życie Włosińskiego. Porzucił malarskie ambicje. Sensem jego życia stała się opieka nad genialnym malarzem. Przepłacił to rozpadem rodziny. Mija kilka miesięcy. Włosiński czuwa przy łóżku umierającego Nikifora. Przyjeżdża żona Włosińskiego, być może, jest to początek pojednania.
Produkcja: Polska
Rok produkcji: 2004
Premiera: 2004. 09. 24
Czas trwania: 96 min.
Dane techniczne: Barwny
Reżyseria: Krzysztof Krauze
Reżyser II: Joanna Kos, Jerzy Piaseczny
Scenariusz: Joanna Kos, Krzysztof Krauze
Obsada aktorska: Krystyna Feldman (Nikifor), Roman Gancarczyk (Marian Włosiński), Jerzy Gudejko (Ryszard Nowak, przewodniczący Prezydium Miejskiej Rady Narodowej), Jowita Miondlikowska (sprzątaczka Kowalska), Lucyna Malec (Hanna Włosińska, żona Mariana), Katarzyna Paczyńska (Ala Włosińska, córka Mariana), Karolina Paczyńska (Ewa Włosińska, córka Mariana), Artur Steranko (doktor Rosen), Marian Dziędziel (pszczelarz Ferek), Magda Celówna (gospodyni Nikifora), Ewa Wencel (dyrektorka "Zachęty"), Krzysztof Bochenek (ksiądz), Anna Łopatowska (ordynatorka szpitala gruźliczego), Maria Robaszkiewicz (Lelito), Krzysztof Gordon (Andrzej Banach), Bernard Krawczyk (ojciec Włosińskiego), Dorota Bochenek (pielęgniarka), Aldona Grochal (pielęgniarka), Joanna Król (pielęgniarka), Piotr Pilitowski (Piotr, asystent dyrektorki "Zachęty"), Halina Bednarz (kobieta z pudlem kupująca obrazy Nikifora)
Zdjęcia: Krzysztof Ptak
Muzyka: Bartłomiej Gliniak
Producent: Juliusz Machulski
Produkcja: Studio Filmowe (d. Zespół Filmowy) Zebra, Telewizja Polska - Agencja Filmowa, Canal+ Polska
Współfinansowanie: Agencja Produkcji Filmowej
Dystrybucja: Best Film
Nagrody filmowe:
2004 - Krystyna Feldman Gdynia - nagroda za pierwszoplanową rolę kobiecą
2004 - Dorota Roqueplo Gdynia - nagroda za kostiumy
2004 - Krzysztof Szpetmański Gdynia - nagroda za montaż
2005 - Krzysztof Ptak Orzeł, Polska Nagroda Filmowa w kategorii: najlepsze zdjęcia; za rok 2004
2005 - Magdalena Dipont Orzeł, Polska Nagroda Filmowa w kategorii: najlepsza scenografia; za rok 2004
2005 - Nikodem Wołk-Łaniewski Orzeł, Polska Nagroda Filmowa w kategorii: najlepszy dźwięk; za rok 2004
2005 - Krzysztof Szpetmański Orzeł, Polska Nagroda Filmowa w kategorii: najlepszy montaż; za rok 2004
2005 - Krystyna Feldman Orzeł, Polska Nagroda Filmowa w kategorii: najlepsza główna rola kobieca; za rok 2004
2005 - Krystyna Feldman Września (Ogólnopolski Festiwal Sztuki Filmowej "Prowincjonalia") nagroda za rolę kobiecą
2005 - Krzysztof Ptak Września (Ogólnopolski Festiwal Sztuki Filmowej "Prowincjonalia") nagroda za zdjęcia
2005 - Krystyna Feldman Złota Kaczka (przyznawana przez pismo "Film") dla najlepszej aktorki; za rok 2004
2005 - Krzysztof Krauze Karlovy Vary (MFF) - Nagroda Główna "Kryształowy Globus"
2005 - Krzysztof Krauze Karlovy Vary (MFF) - Nagroda "Kryształowy Glob" za reżyserię
2005 - Krystyna Feldman Karlovy Vary (MFF) - Nagroda "Kryształowy Glob" dla najlepszej aktorki
2005 - Krzysztof Krauze Karlovy Vary (MFF) - Wyróżnienie Specjalne "Don Kichot", nagroda FICC
2005 - Krystyna Feldman Kijów (MFF "Stożary") - Grand Prix
2005 - Krzysztof Krauze Ateny (Panorama of European Cinema Film Festival) - nagroda FIPRESCI
2005 - Krzysztof KrauzeChicago (MFF) - Grand Prix "Złoty Hugo"
2005 - Roman Gancarczyk Chicago (MFF)- "Srebrny Hugo" dla najlepszego aktora
2005 - Krzysztof Krauze Wrocław (Multimedia Festiwal Filmów Optymistycznych "Happy End") nagroda w kategorii: fabuła
2005 - Krystyna Feldman Manila (Międzynarodowy Festiwal Filmowy) -nagroda dla najlepszej aktorki
2005 - Krystyna Feldman Valladolid (MFF) -nagroda za najlepszą rolę kobiecą
2005 - Krzysztof Krauze Denver (FF) -Nagroda im. Krzysztofa Kieślowskiego
2005 - Krzysztof Ptak Łódź (Międzynarodowy Festiwal Autorów Obrazu "Camerimage") -Wyróżnienie na Przeglądzie Filmów Polskich uzasadnienie jury: "film o wyjątkowo oryginalnej kompozycji. Jego świeży i żywy język dobrze współgra z opowieścią widzianą oczyma malarza oraz z kontekstem relacji między naturą i naiwnym stylem malarstwa. Fenomenalna gra aktorska była kolejnym świetnym akcentem filmu"
2006 - Krystyna Feldman Pune; Indie (Międzynarodowy Festiwal Filmowy) -nagroda za najlepszą rolę żeńską
2006 - Krzysztof Krauze Los Angeles (Festiwal Filmów Polskich) - nagroda "Hollywood Eagle Award"
2006 - Krystyna Feldman Rabat (Międzynarodowy Festiwal Filmów Autorskich) - nagroda aktorska
2006 - Krystyna Feldman Zimbabwe (Międzynarodowy Festiwal Filmowy) -nagroda na najlepszą rolę kobiecą
Tarnowski Rynek, godz. 20.00, wstęp wolny.
Wyłącznym Partnerem projekcji plenerowych są MULTIMEDIA
|
* SPONSORZY *
* GALERIA *
|
|
|
|
|
|
 |

|

|
WYNIKI KONKURSU PLASTYCZNEGO "UŚMIESZEK"
|
|
|

|
PODSUMOWANIE 22 TNF
|
|
|

|
DZIEŃ 9, 18.05.08
|
|
|

|
DZIEŃ 8, 17.05.08
|
|
|

|
LAUREACI 22 TNF
|
|
|

|
DZIEŃ 7, 16.05.08
|
|
|

|
DZIEŃ 6, 15.05.08
|
|
|

|
DZIEŃ 5, 14.05.08
|
|
|

|
DZIEŃ 4, 13.05.08
|
|
|

|
DZIEŃ 3, 12.05.08
|
|
|

|
DZIEŃ 1, 10.05.08
|
|
|

|
PATRONI MEDIALNI 22 TNF
|
|
|

|
PARTNERZY 22 TNF
|
|
|

|
GREMIA JURY 22 TNF
|
|
|

|
PROGRAM 22 TNF
|
|
|

|
"MOJE POPRZEDNIE ZYCIE" - PIOTR DUMAŁA - TCK, 10 - 31.05.08
|
|
|

|
ANDRZEJ PĄGOWSKI - PLAKATY - Kino Marzenie 10 - 25.05.08
|
|
|

|
KONCERTY MUZYKI FILMOWEJ 22 TNF
|
|
|

|
INAUGURACJA 22 TNF - MAŁE INSTRUMENTY - Kino Marzenie, 10.05.08
|
|
|

|
GALA WRĘCZENIA NAGRÓD 22 TNF - KOMEDA & KOMEDA & KOMEDA - Rynek, 17.05.08
|
|
|

|
ORKIESTRA ADAMA SZTABY - 22 TNF - EPILOG - Rynek, 18.05.08
|
|
|

|
KINO MŁODEGO WIDZA 22 TNF
|
|
|

|
"PIOTRUŚ i WILK" - inauguracja Kina Młodego Widza
|
|
|

|
BAJKI STUDIA MINIATUR FILMOWYCH W WARSZAWIE
|
|
|

|
ZACZAROWANY ŚWIAT MARII KANIEWSKIEJ - "AWANTURA O BASIĘ", "PIERŚCIEŃ KSIĘŻNEJ ANNY"
|
|
|

|
"OWADEUSZ I TRĄBA" - pokaz konkursowy
|
|
|

|
"RADOSTKI" - pokaz konkursowy
|
|
|

|
"FELICJANEK 10" - pokaz konkursowy
|
|
|

|
"MOKRA BAJECZKA" - pokaz konkursowy
|
|
|

|
"MIŚ FANTAZY" odc. "SZKARŁATNA PERŁA" - pokaz konkursowy
|
|
|

|
ZŁOTA DZIESIĄTKA POLSKIEJ ANIMACJI
|
|
|

|
"LABIRYNT", reż. J. Lenica
|
|
|

|
"CZERWONE I CZARNE", reż. W. Giersz
|
|
|

|
"FOTEL", reż. D. Szczechura
|
|
|

|
"APEL", reż. R. Czekała
|
|
|

|
"DROGA", reż. M. Kijowicz
|
|
|

|
"REFLEKSY", reż. J. Kucia
|
|
|

|
"OSTRY FILM ZAANGAŻOWANY", reż. J. J. Antonisz
|
|
|

|
"TANGO", reż. Z. Rybczyński
|
|
|

|
"ŁAGODNA", reż. P. Dumała
|
|
|

|
"KATEDRA", reż. T. Bagiński
|
|
|

|
FILM, A HISTORIA - Katyń
|
|
|

|
FILM I LITERATURA - Tadeusz Konwicki
|
|
|

|
JUBILEUSZ 20 LECIA STUDIA FILMOWEGO ZEBRA
|
|
|

|
"KILER", reż. J. Machulski
|
|
|

|
"DZIECI I RYBY", reż. J. Bromski
|
|
|

|
"MÓJ NIKIFOR", reż. Krzysztof Krauze
|
|
|

|
"DZIEŃ ŚWIRA", reż. M. Koterski
|
|
|

|
"HISTORIE MIŁOSNE", reż. J. Stuhr
|
|
|

|
"HANIA", reż. J. Kamiński
|
|
|

|
"U PANA BOGA W OGRÓDKU", reż. J. Bromski
|
|
|

|
"KOROWÓD", reż. J. Stuhr
|
|
|

|
"JUTRO IDZIEMY DO KINA", reż. M. Kwieciński
|
|
|

|
"NIEZAWODNY SYSTEM", reż. I. Szylko
|
|
|

|
"PORA UMIERAĆ", reż. D. Kędzierzawska
|
|
|

|
"OGRÓD LUIZY", reż. M. Wojtyszko
|
|
|

|
"NADZIEJA", reż. S. Mucha
|
|
|

|
"TAXI A", reż. M. Korneluk
|
|
|

|
"ŚRODA CZWARTEK RANO", reż. G. Pacek
|
|
|

|
"SZTUCZKI", reż. A. Jakimowski
|
|
|

|
"WSZYSTKO BĘDZIE DOBRZE", reż. T. Wiszniewski
|
|
|

|
"FUTRO", reż. T. Drozdowicz
|
|
|

|
22 TARNOWSKA NAGRODA FILMOWA
|
|
|
|
|
|
 |

|
|
|
|